Archivu 19 de Setiembre de 2013

Instalar el correutor ortográficu en LibreOffice

19 de Setiembre de 2013

LibreOffice permite la instalación d’un Correutor Ortográficu pa la llingua Asturiana. Vamos ver cómo instalalu.

  • Abrimos LibreOffice y vamos a Ferramientes—> Alministrador d’Estensiones
  • Facemos clic en “Descargar equí más estensiones“.
  • Vamos a “Extensions” , escribimos “Asturianu” y dámos-y a “Buscar
  • Pinchamos nel resultáu que nos va a salir—> “Correutor ortográficu d’asturianu
  •  Vamos abaxo del too de la páxina y calcamos na versión del complementu (Onde diz 0.05)
  •  Na páxina que s’abre, vamos abaxo del too, y vamos ver un ficheru denomáu “asturianu.oxt“. Clic sobre’l ficheru y guardámoslu.


Y agora vamos al sitiu onde acabamos de guardar el ficheru “asturianu.oxt” (normalmente tará na carpeta “Descargues”), y executámoslu faciendo doble clic con él. Tendría d’abrise automáticamente con Libreoffice. Aceutamos la instalación,….

……lleemos la llicencia, que son 3 llinies, y volvemos a aceutar, pa completar la instalación.

Y pista. 😀

Agora vamos a activar el complementu pa que nos faiga la correición automática según vamos escribiendo, que ye lo guapo del asuntu. Pa ello, en Libreoffice, vamos a Ferramientes–> “Ortografía y Gramática” (o calcamos F7) y comprobamos que tenemos activáu’l caxellu “Comprobar gramática” , y comprobamos que la llingua seya “Asturianu”. Zarramos Libreoffice, y volvemos a abrilu.

Tendría de tar instaláu y funcionando. Eso sábese porque al empezar a escribir, cuando escribimos una pallabra incorreuta, por exemplu: ” entartayar ” el correutor márcala con una rayina. (Tendríes que saber que lo correuto ye “entartallar”, yá verás cómo la marca como bona..). Si aínda nun furrula, comprobamos que en Ferramientes—>Opciones—>Configuración de llingua—>Llingües, tengamos seleicionao l’asturianu como llingua

Saludos