Archivu 10 d'Abril de 2012

Cómo traducir automáticamente (casi) cualquier páxina web a llingua asturiana

10 d'Abril de 2012

————–

  • ACTUALIZACIÓN 13/Abril/2010. Acabo de modificar les llinies del códigu. Agora van más rápides, y nun sal el banner de ‘publicidá’ d’Apertium 😀

————–

Nesti post vamos deprender cómo traducir casi cualquier sitiu o páxina web a llingua asturiana. Ye mui cenciello. Namás necesitáis tener Firefox.

1. En Firefox, vamos a Ver, Barra de ferramientes, y asegurámonos de tener marcada la opción Barra de ferramientes de marcadores.


2. Facer click col botón derechu del mur, sobre l’área de la Barra de ferramientes de marcadores y escoyer “Marcador nuevu…


3. En “Nome” ponemos lo que queramos, por exemplu “Traductor“.
4. Nel campu “Direición” copiamos y pegamos esta llinia:

javascript:location.href='http://www.apertium.org/apertium-www/common/tradurl.php?mark=0&dir=es-ast&inurl='+encodeURIComponent(location.href)

 

y calcáis en “Amestar“. Dende esi momentu, tenéis un botón que, cuandu lu uséis, va a traducir cualquier páxina en castellanu a llingua asturiana. 😀

Uiquipedia

Podemos usar el códigu anterior, pa lleer les páxines de la wikipedia castellana n’asturianu. Pero si lo que necesitamos ye el códigu d’esa páxina en llingua asturiana, fadremos lo mesmo, pero nel pasu 4 ponemos esti otru códigu:

javascript:location.href='http://www.apertium.org/apertium-www/common/tradurl.php?mark=0&dir=es-ast&inurl='+encodeURIComponent('http://es.wikipedia.org/w/index.php?title='+location.href.substring(location.href.lastIndexOf("/")+1)+'&action=edit')

Agora, namás tenemos que dir a un artículu cualquiera de la wikipedia castellana. Y cuando queramos esi códigu n’asturianu, calcamos nel botón que acabamos de facer. La páxina devolverános preparáu el códigu wiki que necesitamos

NOTA: Gracies a Ayoze pol segundu códigu 😉

App d’Android pa la Uiquipedia

6 d'Abril de 2012

Fai un tiempu que Wikipedia espublizó una app pa smartphones, que ufría la posibilidá de consultar la Wikipedia en toles llingües nes que taba disponible. Tamién n’asturianu.

El problema yera, que la páxina n’asturianu daba problemes y nun s’amosaba correutamente.

Por fin, güei mesmo solucionóse esi problema, trabayando sobre l’aplicación y sobre la propia páxina de la Uiquipedia. La xente de Softastur, (esos chavales que dan más guerra que la Pita la Xunta y @La_Santina nun día d’espicha), acaben d’iguar el problema.

Que lo esfrutéis.

Por ciertu, equí tenéis l’enllaz a la app nel market d’Android